תכנון נכון של אתר מכירות און ליין

החלטתם לבנות אתר מכירות און ליין , מזל טוב. עכשיו עליכם להתחיל לתכנן את האתר החדש וכדי לעשות זאת נכון מומלץ לנסות ולהבין היטב מהם המוצרים החשובים ביותר אותם תרצו למכור ומי הם הלקוחות המועדפים עליכם – בדיוק אלו שיבצעו אצלכם רכישות חוזרות באתר וזאת במטרה לכוון אליהם מלכתחילה , הדוגמה הפשוטה לקהל יעד מוגדר מראש יכול להיות קהל המתעניין באביזרי איפור כלומר נשים ואליהן נפנה בצורה שונה מהאופן שבה פונים לקהל גברי. אך יש מקרים בהם הדברים ברורים הרבה פחות ויש צורך ממשי בתכנון מדוקדק של קהל היעד וללמוד על הדרכים הנכונות ביותר כדי להגיע אל פלח השוק המדויק שלכם.

אתר וירטואלי בהרבה מובנים דומה מאוד לחנות פיזית לממכר מוצרים , יש צורך בייבוא של תוכן רלוונטי עבור הלקוחות שלכם לאחר מכן עליכם לדאוג שהאתר נאה ונעים לשהות בו שמחליף את הצוות הפיזי בחנות סטנדרטית לאחר מכן יש לבצע מעט שיווק כדי להביא את הלקוחות הראשונים אל פתח החנות שלכם לאחר מכן עליכם לוודאות שאתם שומרים על קשר קרוב עם הגולשים כך שלא יאבדו במרחב האין סופי של האינטרנט ובמידה והצלחתם לשמור על קשר עם הלקוחות חשוב מאוד להציע להם מוצרים רלוונטיים כדי שישובו לרכוש פעם אחר פעם דווקא אצלכם ולא בצידו האחר של האינטרנט ולכן עליכם ליצור ייחודיות מסוימת ולספר מענה שאין לאחרים , ייחודיות זו ניתן לאפשר על ידי שמירה על יחס אישי או על ידי בניית אמון ותנאי רכישה בטוחים לגולש ובאין ספור דרכים נוספות בהתאם לחנות ולמוצרים הנמכרים בו.

[ללא קשר לכתבה] אתר וירטואלי שמוכר בגדים בתל מימד :

יש נושאים שונים שיש ללמוד כאשר אתם בונים אתר מכירות און ליין , את חלקם אין צורך לתאר , אחרים לא בהכרח מובנים מאליהם אך כל הנושאים קריטיים להצלחת אתר האינטרנט החדש שלכם:

תכנון אתר מכירות מצריך ראיה לטווח רחוק ויש להגדיר בו את הייעוד של האתר , נדרש מבעל החנות לקבוע מהם יעדים אופטימליים אך ראליים להצלחה של החנות המקוונת וכמובן הכנות שונות בצד הלוגיסטי כך שיוכל לספק סחורות , לרוב זה כולל חתימת חוזים עם ספקים שונים או חתימה על הסכמים לשיתוף פעולה עם יבואנים או חברות שילוח שונות , לפעמים במידה ויש חנות פיזית זה כולל תכנון מסוים שיאפשר מאוחר יותר לסנכרן בין החנות הפיזית לחנות הווירטואלית דבר שאפשרי במערכות מסחר מורכבות כדוגמת מג'נטו שמאפשרות תכנון והתאמה של אתר לשנים רבות קדימה.

אפיון אתר מכירות זה שלב בו יידרש מכן לשבת כמה ימים על מסמך אפיון בו תצטרכו לעבור שלב שלב על תהליכים באתר ולהגדיר איך הם יראו ומה הפעולות שיבוצעו על ידי הגולשים , ימים אלו יעזרו להחליט מה השירותים שהגולשים מקבלים באתר ואיך יראו פעולות שונות באתר האפיון יכלול את האופן שבו לקוח יבצע רכישה באתר בהתאם להגדרה של קהל היעד שנבחר עוד בשלב ההחלטה להקמת אתר שהרי כדי למקסם יחסי המרה ורכישות יש צורך בנוחות ובניווט מהיר באתר בהתאם להרגלים של קהלי היעד באתר והתכתבות עם הסגנון המוצע בשוק באתרים רלוונטיים כאלו שעוסקים במסחר ועושים זאת בהצלחה.

[ללא קשר לכתבה] אהבתם את ההסרטון? קבלו את הדוגמה הזאת:

אסטרטגיה לאתר מכירות זה דבר לא פשוט , יש צורך בבידול מסוים מהמתחרות בענף ומאחר והאינטרנט אינו מבדיל בין מיקומים פיזיים כמעט בכל תחום יש מגוון רחב של אתרים ולכן במקום בידול איזורי יש צורך בבידול במונחי חיפוש או בשירותים אותם אתם מתכננים לאפשר לצרכנים , לפעמים אסטרטגיה כוללת קמפיין פרסומי נרחב שהופך אתכם לאתר מוכר וכתוצאה מכך גם בעל אמינות גבוהה ובפעמים אחרות ייתכן ותבחרו בשירות מצויין והתפתחות איטית תוך צבירת לקוחות רבים ככל האפשר באופן טבעי אך עדיין תצטרכו להשקיע מחשבה בבניית אסטרטגיה שתאפשר לכם להתקיים בשוק תחרותי כמו באינטרנט לאורך זמן ומאחר וההתקדמות הטכנולוגית לא עוצרת עליכם מוטלת האחריות לשמור כל הזמן על חדשנות ועדכון של אסטרטגיה כך שזה חלק משמעותי בניהול האתר שלעולם לא באמת נגמר.

עיצוב אתר מכירות מצריך מומחיות וניסיון רב ככל הניתן כי העיצוב באתר זה הפנים שלכם , וכפי שהייתם משקיעים אנרגיה ומאמץ רב שהחנות שלכם תראה מסודרת תמיד כך גם באינטרנט יש צורך וניתן לומר גם חובה לשמור על סימטריות ואיכות מסוימת של הצגת המוצרים אחרת לא יקנו מכם , במידה ואין לכם כסף רב לעיצוב אתר קונספט ייחודי עליכם לנסות להעתיק אתר מכירות שכבר זוכה להצלחה ולנסות לחכות את תנועת הגולשים שלהם דבר שחוסך לכם סיכונים מיותרים , אם ברשותכם תקציב מספק ניתן ליצור אתרים חדשניים (לא מומלץ בתלת מימד) תוך כדי שמירה על קווים מוכרים וליצור בכך גם בידול ומיתוג על הדרך לקראת השלב בו תבצעו שיווק ומכירות.

פיתוח אתר מכירות יכול לעשות על מספר רב של פלטפורמות ויהיו רבים שישקיעו כסף רב בפיתוח מערכת ייחודית לצרכים שלהם אך לרוב אין בכך צורך וניתן לעשות שימוש במערכות קוד פתוח כדי לעשות בהם שימוש כבסיס לעיצוב מותאם אישית או אף שימוש בתבנית בסיסית עליה תעבדו ובכך תחסכו כסף רב , פיתוח באתר מכירות שונה במעט מאתרים רגילים מהסיבה הפשוטה שהצורך בבטיחות פרטי המשתמשים עולה ובמידה והסליקה נעשית בתוך האתר תוך שמירה על פרטי הלקוחות עליכם להשקיע מאמץ ועלות גבוהה מאוד בתחזוק האבטחה סביב למערכת האתר והשרת דבר שמייקר את תהליך ההקמה של האתר , כאשר מפתחים אתר על פלטפורמה מוכרת נחסכת מבונה האתר עבודה רבה על אבטחה ובמידה ותשתמשו במערכת סליקה חיצונית כדוגמת pay-pal גם לא תצטרכו לשמור על פרטי אשראי ותהיו פטורים מאחריות – זוהי הבחירה של רוב בעלי החנויות ברשת.

שיווק אתר מכירות באינטרנט נעשה כיום בדרכים רבות ולכל דרך יתרונות וחסרונות שונים , אתרי מכירות רבים בוחרים לבצע שילוב מסוים בין הכלים השונים ולנסות ללמוד מה הכי נכון עבורם על ידי ביצוע ניתוח של ביצועים והאופן שבו הלקוחות הממומנים מתפקדים באתר , ניתוח מוכר נקרא a/b testing והוא בעצם מנסה לשקול את הערך של מספר עמודים ולראות איזה מתוך מספר עמודים מתפקד באופן הטוב ביותר ולאחר מכן הכוונה של תנועת השיווק לעמודים מוצלחים יותר מנצלת טוב יותר את תקציב השיווק של האתר וכמובן גם יוצרת רווחיות רבה יותר מאחר וקהל הגולשים מגיעים היישר לעמודים הרלוונים עבורם.

השיטות הפופלריות לשיווק ברשת:

  • שיווק ברשת החיפוש של גוגל – נעשה על פי מילות מפתח הקשורות לתוכן האתר ולעמוד אליו תרצו להכניס את הגולש.
  • שיווק ברשת המדיה של גוגל – יצירה של מודעות בפורמט תמונה או פלאש שמופיעות באתרים רלוונטים או לפי מילות מפתח המוגדרות על ידי המפרסם.
  • שיווק ברשת יוטיוב של גוגל – פרסומות וידאו שמחזקות תדמית ומובילות לאתר והן נמדדות על פי זמן הצפיה בהם ומידת המעורבות של הגולש לאחר מכן.
  • שיווק מחדש ברשת המדיה של גוגל – מודעות אילו עבור לקוחות שנכנסו לאתר אך לא ביצעו רכישה והמודעות ירדפו אחריו לכל מקום ברשת בהתאם לעמוד בו הוא ביקר באתר.
  • שיווק בפייסבוק – נעשה בצורה מעט שונה והגדרת קהלים שונים אליהם נרצה להגיע נעשה באמצעות שימוש בקטלוגים שונים של אוכלוסיות ותחומי עניין הרלוונים עבורכם.
  • שיווק מחדש בפייסבוק – מורכב מעט יותר ונקרה ריטארגטינג ובו מגדירים קהלים שביקרו בעמודי האתר והפניה המחודשת אליהם תעשה ישירות מתוך הפייסבוק ללא הקשר לתוכן העמוד בו הם צופים.
  • שיווק תוכן באתרי מידע – כתיבה של מאמרים איכותיים הקשורים אליכם ושימוש בכלים כדוגמת אוטבריין שמאפשר שתילה של הכתבה באתרים הגדולים ככתבה קשורה לנושאים בהם אנשים מתעניינים
  • כתבות שיווקיות וממומנות – כתבה בו אתם מזמינים כתבה מאחת מהאתרים הגדולים או שולחים כתבה מוכנה ומשלמים סכום נאה של כסף כדי שתוכן מקדם זה ישתלב היטב באתר ויקשר אליכם.
  • יחסי ציבור – נעשה בעיקר בחברות יציבות ומתוחזקות ובהם יש צורך באנשי יחסי ציבור שיגיבו לכל מיני ציטוטים וכתבות ובנוסף ידאגו להכניס אתכם לכל המקומות החשובים בהם אתם חייבים להופיע.
  • פרסום בטלוויזיה – חברות ענק בלבד או חברות הזנק בעלות תקציב משמעותי , שיטה זו עובדת בעיקר למיתוג והפצה מסיבית תוך כדי נסיון לקריאה לפעולה ונתינת מתנות ומצריכה מרחב דיגיטלי תומך לקמפיין.

[ללא קשר לכתבה] בהמשך לסרטונים הקודמים , כך עושים זאת ביפן:

שימור לקוחות אולי נשמע שולי אך זה האלמנט החשוב ביותר בניהול אתר באינטרנט מאחר והלויאליות של גולשים ברשת נמוכה יותר בעקבות חוסר האנושיות (בעיה מוכרת) ברשת , עלות רכישה של כל גולש לאתר מכירות יכולה להגיע עד למאות שקלים אך במידה ולא שומרים עליו כנדרש האתר מפסיד את הגולש ותהליך הרכישה של אותו הגולש מחדש כבר תעלה כסף רב , שמירה על גולשים נעשית בדרכים רבות כאשר הבולטות מבינהם על ידי שליחה של הצעות מיוחדות בהתאם לרכישות קודמות של לקוח היישר לתיבת המייל יחד עם תוכן ופניה אישית עבורו , דרך נוספת כמובן על ידי שליחה של קופונים או הנחה לחברי מועדון בדיוק כפי שנהוג לשמור על לקוחות ברשתות מזון ומסחר בעולם האמיתי , כדי לבצע שימור לקוחות יש צורך במערכת עדכנית וטובה שתדע לסנן ולפלח עבורכם את קהל הלקוחות לקבוצות משתמשים ולהציעה להם הצעות מדויקות עבורם.

נשמע מסובך? נכון זה לא קל אבל מתרגלים להכל והשלבים השונים הופכים עם הזמן לברורים מאליהם ולכן אין צורך לחשוש מכך , חברה טובה לבניית אתרים תלווה אתכם ותספק שירות ייעוץ ואף שיווק ותאפשר לכם לנוח ולהינות מרווחיות גם ללא מאמצים יוצאי דופן.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *