בעל אתר? תתקדם למובייל או שתהפוך ללא רלוונטי!

גוגל יצאו בהכרזה שבוע שעבר עם המסר הבא "תתקדם למובייל או שתיעלם מתוצאות החיפוש" נכון , היא לא אמרה זאת מפורשות אבל אין דרך נוספת לנתח את המשמעות של דבריה בפוסט שפרסמה בבלוג החברה, למנהלי אתרים, בו היא מעביר מסר שתוצאות החיפוש ילכו ויתאימו את עצמם לעידן החדש, ויורכבו בין השאר על בסיס נוחות השימוש באתר בגלישה דרך המובייל. הדירוג בתוצאות החיפוש ידרדר לא רק בגלישה מהמכשיר הסלולרי, אלא ההשפעה תהיה בהתאם גם על תוצאות החיפוש מהדקסטופ. הנגשת אתרכם לגלישה הסלולרית תהפוך אט אט לאחד מהכלים בהם גוגל תמדוד את האתר שלכם ותחליט עד כמה "שווה" להציג אתכם, בעידן שכולו נייד.

כדי להבין מעט יותר נלך מעט אחורה לשלשה הודעות מסודרות שפרסמה גוגל בחודשים האחרונים :

מהלכים אילו של גוגל אינם הפתעה מאחר והאינטרנט כולו הולך אל עבר המובייל , ההערכות לשנת 2018 מציגות ש83% מהגלישה הכוללת תתבצע באמצעות מכשירים חכמים , הגידול השנתי בשימוש בניידים עומד על 15% לשנה וכבר היום עומד על 47.4% מסך החיפושים ברשת וכמובן שיש לכך השלכות ישירות על מצב המכירות ברשת וההצלחה של אתרים מותאמים ביחס לאתרים שבחרו לא להתקדם ונדחקו אחורה , גוגל שהבינה זאת שחררה לאחרונה קמפיין מסוג חדש שפונה אך ורק למשתמשי הסלולר –  קמפיין שיחות ושחררה אפליקציה לאדוורדס עבור המפרסמים כדי שינהלו את הפרסומות שלהם באמצעות המכשיר הסלולרי.

העדפה לאתרים מותאמים לסלולר

עדכון זה הופך לבעיה לא קטנה עבור רבים ממקדמי האתרים, העבודה הרבה שתדרש לחלק מהאתרים כדי שהם יעמדו בסטנדרטים של המובייל יכולה להיות יותר ממאתגרת ולא כל הלקוחות מעוניינים להשקיע כסף על ההתאמה של האתר דבר שמקשה והופך את מלאכת הקידום לקשה עוד יותר , אתרים חדשים מצריכים תכנון קפדני יותר ואסטרטגיה נכונה כך שהאתר יוכל להשתנות גם בעתיד ולהתאים לעולם שמשתנה במהירות גבוהה יותר יחד עם צורך בנכסים משלימים כדוגמת אפליקציה או אתר מותאם למרות שניתן לצאת ידי חובה עם אתר רספונסיבי במידה והוא נבנה בצורה נכונה.

אתר מותאם מאפשר טעינה מהירה של האתר והתאמתו למסכים קטנים , היתרון המשמעותי באתר מותאם זה הנוחות שיש לגולש וביכולת להציג פרסומות או תוספים ייעודיים למכשירי הסלולר.

אתר רספונסיבי לרוב יהפוך את האתר לקריא במכשירי הסלולר אבל הנוחות של שיטה זו פחותה מהאתר המותאם אך במידה ובונים אתר בעל התאמה מלאה למסכים והתכנון היה קפדני גם באתר במחשב ניתן להגיע לרמות נוחות גבוהות מאוד וגוגל יעריך זאת לא פחות.

אתר רספונסיבי

 

הצהרת הכוונות של גוגל אינה בגדר המלצה אלא כבר בשלבי הטמעה מתקדמים ובמידה והאתר שלכם אינו מותאם מומלץ להזדרש ולעשות כן , כל בעל אתר שאינו מעודכן ימצא עצמו צונח במיקומים במנועי החיפוש בזמן הקרוב דבר זה יצור לחץ גדול לייעול וארגונים קטנים אכן יעמדו בו ואף ירוויחו בתנועה איכותית עיקר הבעיה תהיה לארגונים גדולים שיצריכו התאמה של מערכות כבדות ומורכבות יחד עם אתרים מיושנים ויתקשו לעשות זאת במהירות הנדרשת.

בדיקה האם האתר שלכם מתאים למכשירים סלולריים:


לסיכום : או שתתאימו עצמכם למכשירים החכמים או שתעלמו מתוצאות החיפוש ועדיף להתחיל בטיפול בבעיה מוקדם ככל הניתן.

One thought on “בעל אתר? תתקדם למובייל או שתהפוך ללא רלוונטי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *